Ahad, 2 Januari 2011

SELAMAT TAHUN BARU, SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH, SELAMAT BERTUGAS ......

2011 dinanti menjelma kini
3 Januari 2011 persekolahan bermula
Selamat bertugas pendidik sejati
Selamat bersekolah murid semua

2011 akan dilalui
Bermacam cabaran bakal menanti
Sekolah Bebas Dadah 2012 setahun lagi
Bersama berusaha untuk mencapai visi

2011 akan kita harungi
Dengan izin Allah mampu kita hadapi
Walau kemelesetan ekonomi menjadi cabaran
Guane-guane pun program PPDa akan tetap kita laksanakan

Terima kasih kepada Pengetua / Guru Besar di atas kerjasama tuan melaksanakan program PPDa sepanjang Tahun 2010. Terima kasih kepada sahabat-sahabat guru PPDa, terima kasih sahabat-sahabat guru yang bekerjasama melaksanakan program PPDa di peringkat sekolah.

Kepada sekolah yang menawarkan diri untuk dinilai dalam Pertandingan Bilik / Sudut PPDa di sekolah, juga diucapkan ribuan terima kasih. Tahun 2011 diharap lebih banyak sekolah berani mencalonkan diri untuk dinilai.

SMK Pontian Jaya dan SK Bukit Ibam wakil daerah Rompin bagi Kategori Sudut PPDa sekolah menengah dan rendah, terima kasih dan tahniah kerana berani menyahut cabaran itu. Walau kejayaan belum menyebelahi kita pada Tahun 2010, diharap 2011 kita mampu berusaha untuk Tahun 2011.

SK Leban Chondong, walaupun belum mampu mengungguli bagi Kategori Bilik Sumber PPDa Peringkat Negeri Pahang Tahun 2010, tetapi sekalung TAHNIAH dan penghargaan di atas kejayaan mendapat tempat KEDUA dalam Pertandingan Bilik Sumber PPDa Peringkat Negeri Pahang Tahun 2010. Insyaallah, seandainya kita berani menawarkan diri Tahun 2011 ini, kejayaan dirasa lebih menghampiri.

Pun begitu, tidak dilupa cabaran daripada sekolah-sekolah lain, terutamanya daripada SK Bandar Tun Razak yang sedang berusaha membikin diri untuk mengungguli kategori bilik sumber PPDa daerah Rompin Tahun 2011 ini. Begitu juga SK Keratong 10 yang turut mempunyai keazaman ke arah pembentukan modal insan cemerlang dengan mewujudkan bilik sumber PPDa.

Semoga dengan keazaman dan kerjasama kita semua, dengan pelaksanaan program PPDa di sekolah akan mampu menjadikan anak murid kita, anak didik kita, anak-anak kita sendiri, sebagai modal insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang daripada sudut jasmani, emosi, rohani dan intelek.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan