Sabtu, 27 Mac 2010

MARILAH KITA BERDOA AGAR GEJALA BUANG ANAK TIDAK BERULANG LAGI


Ya Allah, segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga serta sahabat baginda sekalian.

Ya Allah, kami bermohon agar mereka-mereka yang mengandungkan anak hasil perzinaan dibukakan pintu hati mereka, ditenangkan fikiran mereka agar tidak membuang anak-anak mereka dalam apa jua keadaan pun. Ya Allah terbitkanlah rasa kasih sayang pada anak yang dikandung dan berikanlah kepada mereka rasa keinsafan, penyesalan dan bertaubat di atas dosa yang telah berlaku. Cukuplah dengan dosa zina itu dan jangan ditambahkan lagi dengan dosa membunuh, membuang anak yang dikandung itu.

Ya Allah, Kau bukakanlah jua pintu hati kami sebagai ahli masyarakat agar dapat membantu mereka-mereka yang terlanjur ini kembali ke pangkal jalan. Kau bukakanlah pintu hati ahli keluarga untuk menerima anak-anak mereka yang telah terlanjur ini untuk dibimbing supaya tidak lagi hilang arah panduan hidup mereka.

Ya Allah, tunjukkanlah kepada kami perkara yang benar itu adalah benar dan pandulah kami supaya mengikutinya, dan tunjukkanlah kami perkara yang batil itu adalah batil supaya kami meninggalkannya.

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas penghulu kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda sekelian. Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan